Saturday, November 12, 2005

EEW. and OOH...

the saying goes, "once bitten, twice shy."

but this is not true for everyone. not for a very careless girl who is prone to dropping her handphone into the toilet bowl. me.

the only consolation? both times, i dropped the phone into the bowl AFTER flushing. hoorah.

and so it happened to me AGAIN today...in the suntec toilet while i was about to get out of the cubicle. the whole process was like in slow mo when i saw it happened...i felt something slip out of my back pocket, and before i could react, i helplessly watched as my phone tumbled downwards, hit the toilet seat, dropped into the bowl and drowned. the water looked clear coz i've already flushed, but still, imagine the millions and billions of bacteria swimming in it...EEW.

what happened next was not the most pleasant experience, having to reach in and get that phone out. i was SO darn angry with myself!! y am i so silly?! so careless?? grr.

but well, after taking it apart and blowing dry every single part with my trusty hairdryer, my hardy phone's still alive...although i can still see streaks of "water" inside my screen...hmm.

on a happier note...
there is a piece of quite exciting but confidential and very surprising news which i wanna share here, but as i'm supposed to keep hush hush about it until a specified date in the near future so i think i'll share it when i can. :)

on another happier note...
i'm a mum!! haha...don't be too shocked...i'm NOT with child...just adopted a kitten! he's soooooooooooooo keeeeeeeeewt. love him sooooooo muchie! his name is snuggie...only about a month old...found out about him on pets.com.sg...there's a story behind his survival...one fine day, as a school girl was walking home, snuggie followed some distance behind her, wanting to follow her home...but the girl was afraid of the little kitten and tried to walk faster, yet snuggie was alone and lost and determined to find safety, so he sped up too to keep up with the school girl. after a while, a kind lady saw snuggie following close behind the girl, and being the cat lover she is, asked the girl if snuggie was her cat. school girl replied "no, it just started following me out of the blue. i don't know what to do with it!" and so the kind lady decided to keep snuggie and find a good home for him.

the kind lady and her husband has also rescued many many other cats! was very moved by their kindness when i went to visit them to see snuggie. their humble hdb flat was filled with cages of all sizes, and in each cage was a cat or two sitting snugly in one corner...kinda warmed my heart to know that there are actually such kind souls in singapore who devote their lives to rescuing innocent, helpless creatures who might otherwise have be tragically mistreated...

i'll end this post with a lovely picture of my new baby...


25 comments:

loser said...

ooo... cool!! so cuteee... =))

twentyseven05 said...

snuggie is a cute cat with a cute name :)
but will your yuan yuan bully it or not? haha

~jeanette

-=Syo=- said...

loL.. aSk yuAn yUan b yR snugie's boDyguarD.. & hOpe he liStens.. 幻想: thEE Sith caninE taKes thE 1-mth-oLd kitteN aS appRentice.. woOhoO !!~ (thE laSt chEer i mimiC fRom Sir. Cruz.)

Lost said...

hmm... snuggie? i seem to recall a certain snuggie back in my sch days. haha! (or did i remember wrongly?) anyway that's a cute kitten!

viNcEable said...

Haha. what good news that can't be share now. The only kind of thing like "cannot be shared" now I heard from most of the people around me is ... "I'm getting married!" haha. Dun tell me you're getting married!? opps. Look around and *sing jay's si mian chu ge

Evonne said...

so cute!

Jiedi said...

Congratulations

-xiiao miin` said...

Omg!looks sOOOOOOOO cute!

Koo Xing Yu said...

sooooo cute de cat man

AND how careless u are.. dun put ur phone at de back of de pocket, ok?! *oops.. no offence*

I noe wad thing cannot be shared.. I really hav to HUSH too! If not, u kill me! Hee.. Unless i guess it right... hmm..

Paul said...

I guess its should be abt 933 or PF's bf proposal of marriage. :)

RelaxChoya said...

ooo..ur kitten is so cute..and anyway about the handphone accident..how can you be so careless??drop it in the toilet bowl and twice somemore..poor thing..haha..no offence..hehe..really love ur show..

PotatoAttitiude said...

Wa sia ..cute kitten..
Wish can have one t0o ..hehez

weirong said...

nominated for star awards huh

Evonne said...

Congrates To You nominated the STAR AWARDS!!WOOHOO....PFFC will Be there FOR YOU@@

yun>> lgomw said...

its my 1st time here... your cat is cute!

tCy* said...

hohos.. so yr gd news is abt the nomination? good luck~

qiuyan

viNcEable said...

woops. I forgot to congrats you on your nomination on Star Awards just now!! how careless am I. Ah~ Haha. Have a nice day pei fen gong zhu. You really made my everyday end with a smile =)

william said...

haha... next time when you go to the toilet, hang the phone to your neck with lanyard then will not drop lol!

Evonne said...

PFFC is going to cREAte Miracle liao...wahahahaha

weirong said...

1900-112-8203
SUPPORT PEIFEN!

@&$TO& said...

cute kitten, careless pei fen

viNcEable said...

Hey peifen you never see the bus before ah. haha.

http://vince.unleashmusic.com/peifen.jpg

I took a pic just now but kinda blur cause my camera phone is lousy.. still got another side cannot take...

Goodnite sweet dreams and wake up to a great day! =)

Lu_Bu A.k.a 永宏 said...

yo peifen jie,
kwel~ anata no neko-chan wa totemo kawaii desu ne~ hehe...

hmm, haven have any experiences dropping hp in toilets, only left them @ the basin forgot to take... -.-

Anyway, in India - Chennai now ... i miss 933 ~!! -.-

Tiger said...

eeeeeew.... haha

and congrats by the way, PF mommy

~*aMeLiA*~ said...

hey peifen...ur cat ishh soo cute....lols....how i wish i can hav one...bud maii mom owas dun let....nvm...hahax...muz take gud care of ur cat worx....i love 9.33!!!!!